Wiele przedsiębiorców ulega złudzeniu, iż w dobie internetu cały ciężar marketingowej kampanii należy rozłożyć w przestrzeni wirtualnej. Jest to jednak przekonanie całkowicie błędne, które może skutkować ogromnym ograniczeniem potencjalnych dochodów. Nie należy zapominać, że produkty POS w wielu sytuacjach mogą być lepszą drogą dotarcia do finalnego klienta.
Co to jest POS?
POS to inaczej point of sale, czyli najzwyczajniej w świecie siedziba naszej firmy lub punkt usługowy czy też sprzedażowy. Jest to najlepsze miejsce do prowadzenia marketingowych działań poza światem internetu. Siedziba firmy może być jednocześnie fantastycznym miejscem do umiejscowienia w niej reklamy przemawiającej wprost do klientów. Produkty POS mają za zadanie bezpośrednie trafienie do klienta detalicznego, czyli finalnego odbiorcy naszych usług i produktów.
Produkty POS – jak je sklasyfikować?
Produkty POS zwykło się dzielić na miękkie i twarde. Podział jest jak najbardziej intuicyjny. Materiałami miękkimi określa się plakaty i ulotki. Natomiast materiały twarde to wszystkie elementy przestrzenne, standy czy też kosze wykonane z takich materiałów jak drewno i plastik. Warto sobie uświadomić, że materiały POS można ustawić tak naprawdę wszędzie. Sufit, podłoga, lada, wystawa czy nawet półka w magazynie czy sklepie są idealnymi miejscami na bezpośrednią komunikacją z klientem detalicznym. Co ważne, odpowiednio intrygująca i inspirująca forma oraz treść sprawia, że klienci sami będą informować o naszych usługach swoich znajomych. Prostym i oczywistym przykładem będzie ulotka, którą z łatwością można zabrać do swojego domu.
Najbardziej skuteczne produkty POS
Bilownica może służyć do wydawania reszty. Ale może też być elementem z grafiką przemawiającą do klienta. Innym ciekawym rozwiązaniem są wszystkie elementy ruchome. Ludzkie oko jest wręcz stworzone do detekcji ruchu, dlatego też bardzo skuteczne są wobblery. Najczęściej umieszcza się je na półkach, gdzie ich charakterystyczne kiwanie się przykuwa uwagę ludzi. Na półkach można również umieścić shelf-liner, czyli poziomą listwę opisującą odpowiednio atrakcyjnie dany produkt. Natomiast zwisający z sufitu hanger może się przydać do zainteresowania klientów szukających produktów na wyższych półkach.
Wady POS
Stosując POS należy się kierować zasadą, że co za dużo to niezdrowo. Rozsądny umiar jest oczywiście wskazany. POS jest świetnym elementem strategii reklamowej. Jednak nachalne zalanie klienta reklamą ze wszystkich stron może skutkować przeładowaniem informacją i w rezultacie zniechęcenie.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Produkty POS.