Jak działają programy lojalnościowe?

Jak działają programy lojalnościowe?

Przedsiębiorcy nieustannie poszukują coraz bardziej efektywnych narzędzi reklamy i promocji, aby zwiększyć swój udział w rynku oraz utrzymać istniejących, kluczowych klientów. Budowanie lojalności do określonych marek nie jest zadaniem łatwym i nie sprawdzi się tutaj żadna ze znanych form reklamy: bilbord, baner czy reklama w telewizji.

Dlaczego warto postawić na program lojalnościowy?

Klienci kochają nagrody! Nie tylko pieniężne, ale również rzeczowe. Właśnie dlatego Programy lojalnościowe tak świetnie sprawdzają w przypadku produktów już istniejących, które mają już za sobą etap wdrożenia i rozpoznania.Programy lojalnościowe wzmacniają relacje z partnerami handlowymi, budują zaufanie oraz lojalność przywiązanie do marki. Ponadto dają klientom poczucie, że są dostrzeżeni i nie są przez dostawcę pomijani. Klient, który czuje, że firma o dba o jego potrzeby i komfort – chętniej zostaje z produktem na dłużej.Co więcej, programy lojalnościowe w odróżnieniu od innych form reklamy i promocji są całkowicie mierzalne, co pozwala na bieżąco monitorować ich efektywność, a co za tym idzie – zwrot z inwestycji.

Przygotowanie programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe są swojego rodzaju konkursem. Wymagają więc odpowiedniego regulaminu i przygotowania merytorycznego z uwzględnieniem wszystkich kwestii prawno-podatkowych. Muszą być bezpieczne zarówno dla użytkownika, jak i dla producenta czy dostawcy.Dobrą praktyką jest zlecenie przygotowania regulaminu i innych dokumentów towarzyszących (na przykład protokołu przekazania nagrody) wyspecjalizowanemu podmiotowi, który zadba o interesy obu stron i zgodność z literą prawa.

Przykłady programów lojalnościowych

Programem lojalnościowym są wszystkie działania producentów i dostawców, których celem jest zbudowanie przywiązania do marki i produktu. Wszelkie karty rabatowe, karty na punkty ze stacji benzynowych czy dużych sieci handlowych są świetnymi przykładami programów lojalnościowych.W ostatnim czasie programy lojalnościowe w znacznym stopniu przeniosły się do sieci, gdzie przy pomocy dedykowanych aplikacji można na bieżąco śledzić swój stan punktów czy zakres dostępnych nagród.