Przedsiębiorcy chętnie korzystają z oferty darmowych terminali

Większość Polaków – prawie trzy czwarte społeczeństwa – posiada konto w banku. Polacy są w stanie płacić bezgotówkowo i – jak wynika z licznych badań – chętnie robiliby to częściej, gdyby mieli taką możliwość. Większą potrzebę posiadania terminali płatniczych odczuwają także przedsiębiorcy. Coraz częściej wprowadzają je do swojego biznesu, zwłaszcza gdy… dostają darmowy terminal bez abonamentu.

Na targach i bazarach, w warsztacie samochodowym, salonie fryzjerskim i gabinecie lekarskim – w tych miejscach wciąż nie zawsze można płacić bezgotówkowo. Zniechęca to klientów, którzy – gdy dowiadują się, że nie ma możliwości dokonania płatności kartą – rezygnują z zakupu bądź skorzystania z usługi i kierują się do konkurencji. Tymczasem, okazuje się, że włączenie tej metody płatności nie jest ani trudne, ani kosztowne. Jest to możliwe dzięki programowi Polska Bezgotówkowa.

Terminal płatniczy bez abonamentu

Fundacja Polska Bezgotówkowa uruchomiła program wspierający mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatniego roku nie przyjmowali płatności kartą płatniczą i tych, którzy otwierają nowy biznes. W ramach programu (dzięki jednemu z Partnerów – eService) mogą oni otrzymać terminal za 0 zł. Wystarczy wejść na stronę fundacji, wybrać terminal płatniczy, wysłać swoje zgłoszenie, przejść weryfikację i odebrać sprzęt od kuriera.

Przedsiębiorca, który przyłącza się do programu, otrzymuje wsparcie ze strony Fundacji, która pokrywa koszty związane z otrzymaniem terminala i obsługą płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Więcej informacji o programie uzyskasz na stronie https://bezgotowki.pl/oferta.

Sukces programu Polska Bezgotówkowa

Jak się okazuje, w ramach programu zostało zainstalowanych już blisko 60 tys. terminali płatniczych. Najwięcej urządzeń trafiło do województwa mazowieckiego, śląskiego i małopolskiego. Przedsiębiorcy, którzy przystąpili do programu, reprezentują ponad 300 rodzajów działalności.

Na terminal najczęściej decydują się właściciele sklepów – w tym spożywczych – a także restauracji. Z oferty korzystają także właściciele zakładów fryzjerskich, kosmetycznych i firm oferujących usługi transportowe, ale nie tylko. Jak poinformowali twórcy programu, rosnące zainteresowanie widać także wśród przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej i usług medycznych.

Skąd wynika tak duży sukces programu? Okazuje się, że nie tylko klienci oczekują szerszej dostępności do terminali karty płatniczej. Także przedsiębiorcy widzą, że jest to sposób na przyciągnięcie większej liczby klientów.