Czy w salonie kosmetycznym potrzebna jest recepcja?

Z jednej strony recepcja wydaje się ważna, bo to przecież tam klient trafia najpierw. Z drugiej strony możesz mieć wrażenie, że obowiązki recepcjonisty nie są zbyt wymagające i można się bez niego obejść. Jak jest w rzeczywistości? Czy potrzebujesz recepcji?

Co robi recepcjonista?

Przede wszystkim zajmuje się umawianiem wizyt i prowadzeniem terminarza. W rzeczywistości jednak spełnia jeszcze dwie ważne funkcje: odciąża resztę zespołu w kwestiach organizacyjnych, by mogli skupić się na przeprowadzaniu zabiegów, a także pośredniczy w kontaktach z klientami i dba o ich pozytywne wrażenia. Każda wizyta zaczyna i kończy się na recepcjoniście. To on (lub ona) wita klientów, zapoznaje ich z ofertą, odpowiada na zapytania, czy to w salonie, czy przez telefon. Po zakończonym zabiegu wystawia rachunek, zachęca do umówienia kolejnej wizyty. Tak naprawdę ma sporo pracy, którą w innym wypadku trzeba byłoby rozdysponować pomiędzy pozostałych pracowników.

Kiedy można się bez niego obejść?

W mniejszym salonie kosmetycznym spokojnie można zrezygnować z recepcji. Może to mieć swoje plusy, bo często klienci wolą rozmawiać bezpośrednio z osobami przeprowadzającymi zabiegi, na przykład kiedy mają jakieś wątpliwości. Przy dzieleniu obowiązków między kilka osób nietrudno jednak o pomyłkę i chaos. Żeby zapewnić porządek i właściwą organizację pracy, warto korzystać z systemu do zarządzania salonem. Pozwoli on na przykład na prowadzenie kart klientów, dzięki czemu wszystkie informacje o przebiegu poprzednich wizyt będą łatwo dostępne. System taki jak Versum umożliwia także wprowadzenie rezerwacji online, co jeszcze bardziej odciąża pracowników salonu, ponieważ klienci umawiają się sami przez internet, a system automatycznie wpisuje te wizyty do kalendarza. To jednak tylko mała część jego możliwości. Dowidz się więcej: https://www.versum.pl/terminarz-do-umawiania-wizyt/

Kiedy lepiej mieć recepcję?

W większych salonach dobrze jednak powołać stanowisko recepcjonisty, który będzie przede wszystkim troszczył się o klientów. W natłoku obowiązków oprowadzenie po gabinecie czy zrobienie kawy może być trudne dla pracowników, którzy wykonują zabiegi, a oprócz wysokiej jakości usług warto też dbać o dobre wrażenie – to świetny sposób na budowanie lojalności klientów. To szczególnie ważne także wtedy, kiedy chcesz stworzyć salon wysokiej klasy, w którym klient ma się czuć naprawdę dopieszczony. Wtedy bez dwóch zdań przyda się ktoś, kto zadba o dobrą atmosferę już od pierwszych chwil w gabinecie.

Ty najlepiej znasz swój salon. Zastanów się, co będzie dla Ciebie najlepsze, oszacuj koszty, a może zapytaj klientów, czy recepcja byłaby dla nich ułatwieniem? Chodzi w końcu o to, by spełniać ich potrzeby.

[Głosów:1    Średnia:5/5]